پی سی کارت یا دی وی آر کارت چیست؟ Pc Card
مقالات و اطلاعاتی از دوربین های مدار بسته
پی سی کارت یا دی وی آر کارت چیست؟ Pc Card
نوشته شده توسط سحر لشگری در ساعت 11:49

جهت ذخیره سازی تصویر دوربین مداربسته به روش های مختلفی میتوان عمل کرد . اما ممکن است راحت ترین روش ، که خرید یک دستگاه DVR برای دوربین های آنالوگ و یا NVR برای دوربین های دیجیتال است ، مقرون به صرفه نباشد .

اگر داخل یک دستگاه ذخیره ساز را باز کنید ، متوجه می شوید که از ترکیب یک کارت ذخیره ساز تصویر و یک کامپیوتر ساخته شده است.

البته سیستم عامل هایی که برای دی وی آر های استند الون در نظر گرفته شده ویندوز نبوده و شاید این عمده ترین تفاوت یک ذخیره ساز مجزا با ذخیره ساز هایی که به صورت کارت در کامپیوتر قرار میگیرد ، باشد ولی از لحاظ قطعات سخت افزاری ، تفاوت چندانی با هم ندارند.

بنا بر این اگر کامپیوتری دارید که در طول روز زیاد از آن استفاده نمیکنید و یا کلا” آنرا کنار گذاشته اید ، میتوانید با خرید یک کارت دی وی آر و قراردادن آن در مادر برد ، کامپیوتر خود را به یک < strong>دی وی آر تبدیل نمایید.

شاید در بعضی موارد کارائی یک کارت از یک دستگاه مستقل ذخیره ساز بیشتر نیز باشد.

از طرفی از لحاظ قیمت شاید نصف هزینه یک دی وی آر را بپردازید.

البته معمولا برای تعداد کانال های بالا این مساله قابل حس تر است. مثلا یک دستگاه ذخیره ساز 16 کانال با کیفیت از حدود یک میلیون تومان شروع می شود و تا حدود دو میلیون تومان نیز در بازار یافت می شود .در حالی که برای خرید پی سی کارت های 16 کانال تقریبا می توانید نیمی از این مبلغ را بپردازید.

البته برای کسانی که آشنایی زیادی با کامپیوتر ندارند و حوصله یادگیری کارکرد نرم افزار های جدید را ندارند ، باز هم همان دستگاه های مستقل را پیشنهاد میکنیم. به این علت که برای روشن کردن سیستم و یا راه اندازی اولیه براحتی و آسانی میتوان با دستگاه کار کرد ، همچنین برای ذخیره سازی فقط کافی است که کلید رکورد REC فشار داده شود .

یا مثلا برای بازبینی تصویر کافی است 2 تا 3 مرحله انجام شود و شبیه به ویدئو های خانگی فیلم جلو و یا به عقب برود و یا سرعت پخش آن تغییر کند .

در صورتی که شاید کار با کارت هایی که در کامپیوتر قرار میگیرد کمی پیچیده به نظر برسد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: